Стиль Ампір

Стиль Ампір Ампір (походить від фр. empire - імперія) - стиль, що завершує еволюцію класицизму в архітектурі та декоративному мистецтві. Його часові межі - перші три десятиліття XIX століття.

Як і класицизм, він увібрав в себе мотиви античності - стародавніх Риму та Греції. В монументальності масивних портиків, в архітектурних деталях, військової емблематики та декорі - скрізь відчувається військова сила, велич та міць. Ампір поєднав у собі також деякі пластичні та архітектурні штрихи стародавнього Єгипту.

Розвиваючись в межах класицизму, цей стиль змінив витончену простоту форм і декору на монументальну виразність і граничну лапідарність. Ця тенденція проявилася у крайній своїй формі просочених громадянським пафосом і суворих аскетичних проектах К. Н. Леду та деяких інших архітекторів епохи Великої французької революції. Їх художні та містобудівні ідеї стали фундаментом розвитку ампіру, на який наклалися місцеві громадські та політичні особливості інших країн. У період імперій ампір покликаний показувати і прославляти успіхи держави. Під час правління Наполеона I цим цілям служила меморіальна архітектура (пам'ятні колони, тріумфальні арки), що часто нагадує давньоримські аналоги (арка в Парижі на площі Каррузель). Мотиви римського і грецького декору, єгипетських рельєфів, помпейських розписів, етруських ваз, ренесансних фресок і орнаментів - усе це спостерігається в обробці пафосно парадних інтер'єрів резиденцій та палаців. Ці мотиви особливо видно на стилізованих у дусі багатого давньоримського житлового будинку бронзових виробах П. Ф. Томіра і ампирних меблів Ф. О. Жакоба. У багатьох країнах Європи Ампір набув самобутні національні відтінки. В Німеччині та Росії він став відображенням ідей боротьби за свободу та державну незалежність народів цих країн в антинаполеоновских війнах.

Обстановка у стилі ампір характеризується ваговитістю, хитромудрістю обробки та чіткістю форм. Тут усе повинно показати розкіш: дорогі металеві деталі та прикраси, багаті важкі драпіровки, на стінах - старовинні карбування, гравюри або картини в красивих рамах. Замість шпалер можна використовувати тканину і тканиною ж обтягнути всі абажури люстр, бра, торшерів та настільних ламп у приміщенні.

Меблі краще темних відтінків (чорний, червоне дерево або каштан) та приземкуваті. Всього високого слід уникати. Крісла - широкі, м'які і з низькою спинкою. Доречні комоди, шкіряні меблі та масивні торшери з тканинними плафонами.

До середини XIX століття приурочений занепад художньої системи класицизму і на зміну ампір приходять різноманітні еклектичні напрямки.

  Магазин: